Durant les pràctiques, la tutora de la classe en que jo estava, no va poder venir un dia, i per tant em vaig quedar jo amb el maneig de la classe i venien substituts per tal de que hi hagués un responsable legal dels alumnes, ja que jo només estava en pràctiques. Amb aquesta experiència vaig veure que la feina que m’havia deixat la mestra per fer era molt mecànica i hi havia massa feina i els alumnes van quedar molt cansats de fer feina. Vaig intentar fer variants perquè no sigués tot tant omplir fitxes i més fitxes.
Però bé això no és el motiu pel qual escric aquesta entrada, el vertader motiu és que van desvaloritzar a la PT ja que una estona només estàvem jo i la mestra PT i per casualitat va entrar una altre professora per veure com anava i em va comentar que enviaria a un mestra ja que segons ella la PT no era una mestra. No em va agradar gens la manera en que ho va dir, com si fos d’una categoria més baixa! Segur que si en lloc d’haver-hi l’especialista en pedagogia terapèutica hi hagués hagut el de música el comentari no hagués estat igual.
També m'ha sorprès que moltes vegades no es té en compte al mestra PT en les activitats de cicle tot i que va a les reunions i participa en les idees moltes vegades no se'ls compta a l'hora de donar la informació en format paper és a dir no pensen amb ella.
El professorat de l'especialitat de psicologia i pedagogia i els mestres de pedagogia terapèutica segons el xtec és dediquen a l’atenció a la diversitat de necessitats educatives dels alumnes tot i que és responsabilitat de tot el professorat. El professorat de psicologia i pedagogia i els mestres de pedagogia terapèutica s’han de dedicar, prioritàriament, als alumnes que presenten més dificultats en l’aprenentatge i, molt particularment, a aquells que necessiten suports educatius específics per progressar en els seus aprenentatges i per participar en les activitats ordinàries del centre, complementant les funcions que desenvolupen els professors de cada matèria pel que fa a l’atenció de les diferents capacitats,interessos i ritmes d’aprenentatge que presenten els alumnes. Per tant, els alumnes amb necessitats educatives especials vinculades a discapacitats o amb greus dificultats d’aprenentatge són els primers que s’han de beneficiar de la intervenció d’aquests especialistes.
Però per tota la resta, les pràctiques a n’aquesta escola han estat molt bones, m’ha agradat molt la convivència entre els professors, com també el tracta als alumnes. Cada mestre a la seva manera realitzava la seva feina d’educar als alumnes de maneres diferents però bastant ben organitzades i dinàmiques on els alumnes aprenien amb alegria, fet que valoro molt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada