He deixat aquesta entrada per lo darrer per tal que es vegi una de les primeres al entrar a aquest bloc i ja que opín que és un tema important que cal tenir les idees clares i ben organitzades.
Com podem veure a l'esquema que vàrem fer a una altre assignatura, l'any passat, els alumnat NESE engloben a molts d'alumnes amb bastants de tipus de dificultats en que es poden trobar els alumnes. Com és el cas de:
- Alumnat amb altes capacitats,
- Dificultats específiques de l'aprenentatge (DEA) alguns exemples serienTEL, TDAH, dislèxies,...
- Alumnat amb incorporació tardana,
- Alumnat NEE: alguns exemples serien discapacitat auditiva, visual, autisme, entre d'altres.
- Alumnat amb condicions personals amb dos anys de desfasament curricular.
Pel que fa a la meva aula de pràctiques, estava formada per 26 nins i nines, cada un diferent al seu company. Cal dir que tres d’ells estaven diagnosticats com a NESE i dos amb demanda, però realment tots i cada un dels infants d’aquella classe necessitava algun tipus d’ajuda.
-Una alumna tenia trets autistes i tot que tenia molt bona memòria per recordar vocabulari i era molt carinyosa, li costaven les matemàtiques i la parla no la tenia gaire desenvolupada, li havies de fer preguntes molt concretes per tal que ella te les contestàs.
-Una altre alumna amb necessitats, provenia de Rússia i li costava molt la comprensió i la expressió, però era molt feinera i s’esforçava molt per intentar aprendre tot i que moltes vegades es tancava a l’hora d’haver d’expressar-se.
-Una mica de dificultats amb la parla i en l’escriptura tot i que s’esforça molt per anar i millorant i jo he vist el progrés que ha anat fent.
Per altra banda també hi ha un nin que és molt intel·ligent i té molta imaginació, però està constantment a un altre món, vàrem arribar a dubtar si tenia alguna necessitat educativa especial que no l’haguessin detectat encara, i per això vàrem fer una demanda. Però encara no l’havien mirat quan jo vaig partir.
I una altra que tampoc té diagnòstic NESE però ja té la demanda feta des de fa estona i el que li passa és que no té adquirida tota l’escriptura ni la lectura i tampoc es sap tots els números, només se’ls sap bé fins als 10 i clar això li causa greus dificultats per seguir les classes. S’ha de dir que s’esforça molt i que té molta voluntat per aprendre i molta memòria i memòria visual també.
Tot i així com ja he dit encara que els altres no tenguessin cap dificultat tan accentuada com els que he mencionat, ells també necessitaven ajuda i atenció del mestre. Fet que a vegades s'oblida ja que es centren més en les necessitats important i deixen un poc més de banda als alumnes que pareix que van be en tot però que realment no els hi aniria gens malament una mica d'ajuda a vegades o simplement una mica d'atenció. Encara que a l'aula que jo estava, trob que la majoria estaven molt ben atesos ja que venien bastants de mestres de suport i també entre la tutora i jo els podíem anar atenent a tots.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada