Entrada destacada

Carta a un professor novell (Anton Aubanell)

A primer de carrera ens van posar un vídeo que em va encantar i vaig pensar tant de bo el tengui present durant tota la vida. Si som sincer...

dilluns, 30 de maig del 2016

Classificació alumnat NESE

He deixat aquesta entrada per lo darrer per tal que es vegi una de les primeres al entrar a aquest bloc i ja que opín que és un tema important que cal tenir les idees clares i ben organitzades. 

Com podem veure a l'esquema que vàrem fer a una altre assignatura, l'any passat, els alumnat NESE engloben a molts d'alumnes amb bastants de tipus de dificultats en que es poden trobar els alumnes. Com és el cas de:
  • Alumnat amb altes capacitats, 
  • Dificultats específiques de l'aprenentatge (DEA) alguns exemples serienTEL, TDAH, dislèxies,...
  • Alumnat amb incorporació tardana, 
  • Alumnat NEE: alguns exemples serien discapacitat  auditiva, visual, autisme, entre d'altres.
  • Alumnat amb condicions personals amb  dos anys de desfasament curricular.

Pel que fa a la meva aula de pràctiques, estava formada per 26 nins i nines, cada un diferent al seu company. Cal dir que tres d’ells estaven diagnosticats com a NESE i dos amb demanda, però realment tots i cada un dels infants d’aquella classe necessitava algun tipus d’ajuda.

-Una alumna tenia trets autistes i tot que tenia molt bona memòria per recordar vocabulari i era molt carinyosa, li costaven les matemàtiques i la parla no la tenia gaire desenvolupada, li havies de fer preguntes molt concretes per tal que ella te les contestàs.

-Una altre alumna amb necessitats, provenia de Rússia i li costava molt la comprensió i la expressió, però era molt feinera i s’esforçava molt per intentar aprendre tot i que moltes vegades es tancava a l’hora d’haver d’expressar-se.

-Una mica de dificultats amb la parla i en l’escriptura tot i que s’esforça molt per anar i millorant i jo he vist el progrés que ha anat fent. 

Per altra banda també hi ha un nin que és molt intel·ligent i té molta imaginació, però està constantment a un altre món, vàrem arribar a dubtar si tenia alguna necessitat educativa especial que no l’haguessin detectat encara, i per això vàrem fer una demanda. Però encara no l’havien mirat quan jo vaig partir.

I una altra que tampoc té diagnòstic NESE però ja té la demanda feta des de fa estona i el que li passa és que no té adquirida tota l’escriptura ni la lectura i tampoc es sap tots els números, només se’ls sap bé fins als 10 i clar això li causa greus dificultats per seguir les classes. S’ha de dir que s’esforça molt i que té molta voluntat per aprendre i molta memòria i memòria visual també.

Tot i així com ja he dit encara que els altres no tenguessin cap dificultat tan accentuada com els que he mencionat, ells també necessitaven ajuda i atenció del mestre. Fet que a vegades s'oblida ja que es centren més en les necessitats important i deixen un poc més de banda als alumnes que pareix que van be en tot però que realment no els hi aniria gens malament una mica d'ajuda a vegades o simplement una mica d'atenció. Encara que a l'aula que jo estava, trob que la majoria estaven molt ben atesos ja que venien bastants de mestres de suport i també entre la tutora i jo els podíem anar atenent a tots.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada