Entrada destacada

Carta a un professor novell (Anton Aubanell)

A primer de carrera ens van posar un vídeo que em va encantar i vaig pensar tant de bo el tengui present durant tota la vida. Si som sincer...

dissabte, 9 d’abril del 2016

Què és millor desdoblar o ser dos docents dins l'aula?

Parlant de les pràctiques i aprofitant la reflexió que ens va fer realitzar la mestra, aquí us deixo la meva opinió sobre si és millor desdoblar o ser dos mestres dins l'aula. Cal dir que abans de llegir l’article la meva opinió era que les dues opcions són beneficioses per algunes coses, però també tenen inconvenients.

Per exemple si feim l’opció del desdoblament els dos mestres tendran menys alumnes als quals atendre i per tant podran tenir una mirada més profunda, i a més podran fer activitats més dinàmiques ja que seran menys infants i caldria més participació de cada un. A més cal dir que si necessiten material com per exemple material manipulable podríem tenir-ne menys ja que primer uns podrien utilitzar-los i amb l’altre mestre fer una altre cosa i després canviar.

És cert però que per tal de poder fer desdoblament es necessita un altre espai i a moltes escoles els espais són escassos, però si ho pensam bé, es podrien proposar activitats fora de les aules i anar al pati, jardí o fins i tot al portxe i dur a terme un tipus d’activitats diferents i per tant augmentant la motivació i així canviant l’àmbit de treball.

Per altra banda, si optam per l’opció de dos mestres dins l’aula també seria molt beneficiosa ja que hi hauria dues persones que estarien atentes a les dificultats amb les quals s’enfronten els alumnes. Podrien fer activitats que requereixin dues persones per tal que sigui efectiva i bona de fer. Com també no separarien el grup i per tant la part social i participativa en general, seria major.

Per tant jo crec que la decisió no és dir si és millor desdoblar o tenir dos mestres dins l’aula sinó que jo diria que depèn de l’activitat que es vulgui dur a terme i amb algunes serà millor desdoblar  i d’altres serà millor ser dos mestres dins l’aula. Per això és molt important que hi hagi coordinació i planificació de les sessions per tal d’esbrinar quin tipus d’organització anirà millor i organitzar quines funcions tendrà cada un.



Després d’haver llegit l’article seguesc pensant que les dues opcions són adequades però m’ha fet reflexionar sobre més avantatges de ser dos mestres dins l’aula com per exemple la cohesió del grup augmenta ja que si els separam potser es crea un clima de “separació” entre els dos grups encara que se podria anar canviat els grups per tal d’evitar-ho.

Per altra banda he trobat molt important la reflexió de que si són dos mestres dins l’aula hi ha aprenentatge entre els dos, de la manera d’organitzar-se, de fer, de reaccionar davant situacions inesperades... Per tant és molt beneficiós! Cal tenir en compte els diferents tipus d’actuacions davant dos mestres a una aula. Jo crec que la més optima seria la de treball col·laboratiu on els dos fan de la programació fins a la avaluació conjuntament. Cal esmentar però que per tal de realitzar un bon treball col·laboratiu hi ha d’haver bona relació i motivació per realitzar la feina.


És a dir contestant la pregunta finalment diré que el millor és anar alternant els dos tipus de modalitats i així tenir els beneficis d’ambdues. I per tant cal tenir molt bona organització i complicitat amb la parella per tal de poder donar la millor educació als alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada